Bendrajam pagalbos centrui dvidešimt: apie išbandymus, pokyčius ir pažangą

0
Bendrajam pagalbos centrui dvidešimt: apie išbandymus, pokyčius ir pažangą
Share

Rugsėjo 26 d.  Bendrasis pagalbos centras paminėjo savo dvidešimtmetį.  Tądien buvo apžvelgta centro veikla, padėkota institucijoms už bendradarbiavimą ir įteikti garbingi apdovanojimai darbuotojams.

„Ši diena mūsų kolektyvui – ypatinga, nes kasdienybėje nepagalvojame apie tai, ką esame pasiekę. 20-ies metų sukaktis yra proga pasidžiaugti, kad esame vieninga komanda, atliekanti kilnią misiją. Tai proga prisiminti nueitą kelią, apžvegti tai,  kas padaryta per  20 metų, – kalbėjo Bendrojo pagalbos centro viršininkas Audrius Čiuplys.  –  Padaryta daug – nuo užregistravimo, nuo pirmojo pagalbos skambučio priimto Vilniaus mieste… Per tą laiką nusistovėjo laiko  patikrinti reagavimo mechanizmai, bendradarbiavimas su mūsų partneriais – kitomis pagalbos tarnybomis. Mums pavyko rasti savo vietą.  Nebuvo paprasta. Buvo nesutarimų, ginčų, nepasitikėjimo, bet mums pavyko.  Pasikeitė pagalbos teikimo principai, didelė pažanga padaryta informacinių technologijų srityje. Pagalbos grandinėje mūsų centras tapo patikima pagalbos grandimi.“

Centro vadovas A. Čiuplys pažymėjo, kad  organizacijos sėkmė priklauso nuo darbuotojų, nuo visų bendro tikslo siekimo: „Ši sukaktis gera proga pagerbti juos už tą atsidavimą ir pasiaukojimą. Tai žmonės, kurie dovanojo savo gyvenimo laiką, kad galėtų padėti kitiems. Dėkoju ir mūsų partneriams už gražius bendradarbiavimo pavyzdžius“.

Žodis buvo suteiktas ir daugiau kaip 10 metų centrą kūrusiam ir jam vadovavusiam  Artūrui Kedavičiui. „Dar 1997 m. Vyriausybė pritarė Bendrojo pagalbos centro steigimui, bet po to prireikė dar penkerių metų ir  penkių darbo grupių, kad būtų įsteigtas šis centras, – sakė jis. –  Atrodo, yra direktorius, yra įsakymas, ir pirmyn, bet nebuvo  nei patalpų, nei žmonių… Daug gerų žmonių prisidėjo, kad šis centras atsirastų.  Darbuotojus tada pavyko pakviesti iš Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento, policijos, medikų. Departamentas laikinai skyrė ir patalpas, kelis kabinetus, bet ilgainiui užėmėm visą aukštą…“  A. Kedavičius pasidžiaugė išaugusiomis šio centro galimybėmis ir vykstančiais gerais pokyčiais.  Jis padėkojo visiems kūrusiems ir toliau kuriantiems šį centrą.   

„Dvidešimt metų – ilgas laikas tarpas. Ir 48 mln. pagalbos skambučių! Tai ne tik statistika, tai konkretūs žmonių pagalbos prašymai, –  sveikindama susirinkusius prasmingos sukakties proga kalbėjo vidaus reikalų ministrė Agnė Bilotaitė. –  Esate iš tų Vidaus reikalų ministerijai pavadžių įstaigų, kuria visuomenė pasitiki. Tai susiję ne su atsitiktiniais dalykais, o su tais 48 mln. pagalbos skambučių, su tuo, ką žmonės gauna. Tas pasitikėjimo šuolis per 10 metų yra vienas didžiausių.  30 proc. pasitikėjimo augimas – labai didelis pokytis ir tai rodo, kad BPC tikrai auga ir bręsta visomis prasmėmis. Auga jūsų profesionalumas, pati įstaiga ir darbo organizavimo kokybė“.

Ministrė A. Bilotaitė pažymėjo, kad pasidžiaugti tikrai yra kuo. Lietuva yra 4-oji pasaulyje,  kai skambinančiojo koordinatės iš mobiliojo telefono automatiškai siunčiamos į BPC. Yra įvykdyta centralizacija – skubią pagalbą jau galima išsikviesti numeriu 112. O 112 mobilioji programėlė suteikia galimybę išsikviesti pagalbą ir kurtiesiems.

„Šios dienos renginio ašis yra laikas, jis turi savybę suteikti išminties. Prabėgo dvidešimt metų, per tą laiką  centras tobulėjo tiek procesų valdyme, tiek  technologiškai”, – kreipdamasis į darbuotojus sakė Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento direktorius Saulius Greičius, linkėdamas pabaigus darbą iš jo išeiti ne su  nelaimių našta, o su  jausmu, kad  pagalbos laukiantiems buvo padėta.  

Tądien buvo daug sveikinimų ir linkėjimų. Vienas iš svarbiausių, kad Lietuvoje gyventojai  būtų saugūs, o pagalba visada būtų suteikta laiku.