2024-06-13
Seimas ratifikavo Keiptauno konvenciją, kuri palengvins Lietuvos aviacijos verslo sąlygas bendradarbiaujant su orlaivių valdymo ir lizingo bendrovėmis. Ratifikavus šią sutartį, Lietuvoje veikiantis aviacijos verslas galės lengviau ir geresnėmis sąlygomis įsigyti aviacijos objektus, didės jo konkurencingumas pasaulinėje rinkoje.
„Ratifikavę Keiptauno konvenciją, padidiname Lietuvos aviacijos sektoriaus įmonių konkurencingumą, sudarome platesnes galimybes vykdyti su orlaivių pirkimu, pardavimu, nuoma ir įkeitimu susijusią veiklą. Geriname orlaivių įsigijimo iš pasaulinių lizingo bendrovių sąlygas Lietuvos įmonėms. Vidutiniais skaičiavimais, orlaiviui įsigyti apskaičiuojamas depozitas Lietuvos įmonėms galėtų mažėti iki keturių kartų. Tai – nuoseklus ir kryptingas žingsnis toliau gerinant sąlygas Lietuvos aviacijos įmonių veiklos plėtrai“, – sako susisiekimo ministras Marius Skuodis.
Tai, kad Lietuva nebuvo ratifikavusi šios konvencijos, iš esmės sudarė kliūtis mūsų šalyje veikiančioms aviakompanijoms sudaryti palankesnius orlaivių nuomos ir lizingo sandorius, todėl tokie sandoriai dažnai buvo registruojami užsienio šalyse.
Ratifikavus Keiptauno konvenciją, orlaivių įtraukimas į Lietuvos orlaivių registrą bus saugesnis ir patrauklesnis jų įsigijimą finansuojančioms ir valdančioms bendrovėms. Be to, šia konvencija sukuriamos tarptautinės garantijos, suteikiančios galimybę kreditoriams iš įpareigojimų nevykdančių aviakompanijų susigrąžinti orlaivius ir kitais būdais apginti savo teises, prisijungti prie tarptautinio elektroninio garantijų registro.
Susiekimo ministerijai sėkmingai įgyvendinus JAV federalinės aviacijos administracijos (FAA) audito projektą, neseniai JAV atvėrė rinką Lietuvos oro bendrovėms: mūsų šalies oro vežėjai dabar jau ir Lietuvoje registruotais lėktuvais, o ne vien registruotais kitose šalyse, gali vykdyti komercinius skrydžius JAV teritorijoje.
Įgyvendinus šiuos verslo sąlygas gerinančius sprendimus, jau sulaukiama signalų iš Lietuvos įmonių apie planuojamą veiklos plėtrą, naujų orlaivių įsigijimus.
Šiuo metu Lietuvoje veikia 8 licenciją vykdyti oro susisiekimą turinčios aviakompanijos. Lietuviško kapitalo aviacijos įmonės valdo daugiau kaip 200 komercinių orlaivių parką, o tai sudaro beveik 1 procentą pasaulio komercinių orlaivių parko.