Pasaulinės intelektinės nuosavybės dieną – atvira pamoka su AGATA ir grupe „jauti“

0
Pasaulinės intelektinės nuosavybės dieną – atvira pamoka su AGATA ir grupe „jauti“
Share

Balandžio 26-ąją, Pasaulinės intelektinės nuosavybės dieną, Kultūros ministerija kartu su partneriais rengia atvirą pamoką, kurioje bus keliami klausimai ir ieškoma atsakymų, kodėl svarbu legaliai naudoti autorinį turinį, kaip tai skatina atlikėjų kūrybą, kaip nelegalus turinio vartojimas, internetinis piratavimas kelia grėsmę muzikos, kino bei kitoms kūrybinėms industrijoms.

Kiekvienas klausomės muzikos ar vakarus praleidžiame su geru filmu ar serialu. Tačiau ar sąmoningai renkamės legalų turinį, ar pagalvojame apie jo kūrėjus? Nelegaliai pateikiamą turinį galime pasirinkti net patys to gerai nesuprasdami, todėl svarbu išmokti atskirti legaliai pateikiamą turinį nuo piratinio. Šiuos ir kitus klausimus su moksleiviais aptars turinio kūrėja Kornelija Jasiūnaitė, asociacijos AGATA direktorė Agnė Begetė, pamokoje dalyvausianti muzikos grupė „jauti“.

Atvira pamoka vyks Vilniaus Pilaitės gimnazijoje 13.05–13.50, val., ji bus transliuojama „Legalija“ „Facebook“ ir „YouTube“ paskyrose.

Kultūros ministerija, bendradarbiaudama su programos „Kurk Lietuvai komanda, 2022 metais atliko jaunimo tyrimą dėl intelektinės nuosavybės naudojimo ir (ne)legalaus turinio vartojimo. Jis parodė, kad 9 proc. respondentų, rinkdamiesi vartoti turinį nelegaliai, nežinojo, kad taip pažeidžia autorių teises, o 77 proc. Lietuvos jaunimo (16–29 m.) renkasi nelegalius skaitmeninio turinio šaltinius. Tyrimo išvados patvirtino, kad svarbu skleisti žinias apie legalaus turinio naudojimą bei autorių teises skirtingoms visuomenės grupėms.

Atvira pamoka yra startuojančios komunikacijos kampanijos „Naudok legaliai“ dalis, kurios tikslas – keisti visuomenės nuostatas į legalaus turinio vartojimą, skatinti žinojimą, kaip atskirti legalų turinį nuo nelegalaus, supratimą, kad intelektinio turinio piratavimas yra vagystė, o autorių sukurtas intelektinis produktas yra saugomas. Komunikacijos kampanija tikslingai nukreipta į jaunąją auditoriją ir yra finansuojama Europos socialinio fondo veiksmų programos prioriteto „Techninė parama, skirta informuoti apie veiksmų programą ir jai vertinti“ lėšomis.