Tarptautinis pripažinimas Finansų ministerijos komunikacijos kampanijai „Ar matai, kaip keičiasi pasaulis?“

0
Tarptautinis pripažinimas Finansų ministerijos komunikacijos kampanijai „Ar matai, kaip keičiasi pasaulis?“
Share

Finansų ministerijos inicijuota Europos Sąjungos (ES) investicijų komunikacijos kampanija „ESminiai pokyčiai“ pateko į finalą – nuomonės formuotojų įtraukimo kategorijoje, tarptautiniame Baltijos šalių komunikacijos konkurse „Mi:t&links. Baltic Communication Awards 2023“.

Kovo 10 d. Rygoje paaiškės, kurią vietą užims Finansų ministerijos įgyvendinta komunikacijos kampanija, kurią daugelis prisimena iš šūkio „Ar matai, kaip keičiasi pasaulis?“.  

Buvo siekiama pagerinti visuomenės nuomonę apie ES investicijas Lietuvoje, jų naudą ir skaidrumą visuose investicijų panaudojimo etapuose. Tik tada, kai investicijos tarnauja žmonėms ir kuria matomą pokytį, pradeda tirpti abejonės dėl jų panaudojimo skaidrumo. Atsiranda daugiau drąsos ieškoti ES teikiamų galimybių.

Nuspręsta kreiptis į puikiai žinomus ir gerbiamus  visuomenėje žmones, kviesti juos sugrįžti į savo gimtuosius kraštus, nes kas, jei ne jie, gali pamatyti ir įvertinti pokyčius.

10 regionų, 10 ambasadorių ir daugiau nei 50 aplankytų objektų, kurie atsinaujino ES investicijų dėka – tokie buvo kelionės per Lietuvą rezultatai. Kiekvienam regionui skirtas specialus vaizdo klipas. Filmavimo darbai buvo patikėti filmų gamybos studijai „Wide wings“. Skirtingus savo nuotaika filmukus vienija vienas kinematografinis filmavimo būdas ir juose užfiksuotų ambasadorių nuoširdumas. Visa tai, kas netilpo į klipus, virto gausiai iliustruotais straipsniais gyvenimo būdo žurnale „Žmonės“, tačiau projektas ir tuo nesibaigė. Jis persikėlė  į radiją. Savo gimtuosius miestus projekte pristatė menininkė Nomeda Marčėnaitė, krepšininkas Mantas Kalnietis, rašytojas, žurnalistas Robertas Petrauskas, muzikantas Saulius Urbonavičius-Samas, plaukikas Danas Rapšys, verslininkė Vlada Musvydaitė, istorikas Alfredas Bumblauskas, architektas Algirdas Kaušpėdas, dainininkas Marijonas Mikutavičius ir režisierius Vytenis Pauliukaitis. Visą projektą galima rasti www.esminiaipokyciai.lt.

Kampanijai „Ar matai, kaip keičiasi pasaulis?“ per pusantrų metų pavyko pasiekti puikių kiekybinių ir kokybinių rezultatų. Tekstus apie ambasadorius žurnale „Žmonės“ perskaitė daugiau nei 200 tūkst. žmonių, video buvo peržiūrėti daugiau nei du milijonus kartų. Šiuos kiekybinius kampanijos pasiekimus nustelbia kokybinis pokytis.

2023 m. reprezentatyvios gyventojų apklausos apie ES investicijas duomenimis, visuomenės nuomonė apie ES investicijas pagerėjo ženkliai. Į klausimą, ar ES investicijos prisideda prie gyvenimo kokybės gerinimo, teigiamai šiemet  atsakė 76 proc. visuomenės. Tai daugiau, nei buvo planuota pasiekti. Ypač smagu, kad pasitikėjimas ES administruojančiomis institucijomis padidėjo ženkliai – nuo 45 proc. 2020 metais iki 56 proc. 2023 metais. Tai yra gerokai lūkesčius viršijęs rodiklis.

ES struktūriniai ir investicijų fondai šalį keičia jau 20 metų, per kuriuos šalies gyventojų gyvenimo kokybės gerinimui buvo panaudota beveik 20 milijardų eurų.

Integruotos reklamos agentūra „Idea prima“ drauge su media planavimo agentūra „Dentsu X Lithuania“ Finansų ministerijai padėjo įgyvendinti ambicingą projektą.