„Lietuvos geležinkelių“ Grupės (LTG) bendrovė „LTG Infra“ pasirašė dvi sutartis dėl dvigubos paskirties karinės ir civilinės krovos aikštelės bei 1435 vėžės kelių statybos Palemone, Kaune, projektų parengimo. Tai – šalies karinį mobilumą padidinsiančio projekto „Karinės/civilinės krovos aikštelės įrengimas Palemone“ dalis.
„Didesni civilinio ir karinio pobūdžio krovinių pakrovimo bei iškrovimo pajėgumai Kauno Palemono geležinkelio stotyje prisidės ne tik užtikrinant karinio mobilumo krovos poreikius, tačiau kartu sudarys galimybę aikštelę pritaikyti birių krovinių krovai 1435 mm vėžėje ir sukurs papildomą naudą šalies verslo atstovams“, – sako Rūta Jakubauskienė, laikinai einanti „LTG Infra“ generalinės direktorės pareigas.
R. Jakubauskienės teigimu, Kaunas šiuo metu yra tolimiausias (šiauriausias) Lietuvos taškas, prijungtas prie europinės vėžės geležinkelio. Šiaurės jūros–Baltijos koridoriumi gabenami kroviniai apima ir NATO šalių karinius, gyvybiškai svarbius krovinius bendram NATO pajėgų saugumui ir mokymams.
Įrengus dvigubos paskirties karinės ir civilinės krovos aikštelę Palemone bei išplėtus krovos aikštelės prieigose esančio Palemono kelyno pajėgumus, įrengus tris papildomus geležinkelio kelius bei pailginus esamus 1435 mm kelius, riedmenys krovos aikštelę galės pasiekti ir standartine, ir plačiąja vėže, atlikti reikalingus vagonų sąstatų manevravimus, o tai prisidės prie sklandaus krovos procesų įgyvendinimo.
Įvykdžius viešąjį pirkimą dėl objekto „Karinės/civilinės krovos aikštelės įrengimas Palemone“ projektavimo paslaugų ir statinio projekto vykdymo paslaugų pasirašyta sutartis su UAB „SRP projektas“, sutarties vertė 968 500 Eurų. Pagal šią sutartį numatoma suprojektuoti dvigubos paskirties karinės/civilinės krovos aikštelės dangos apie (25 000 m²) bei geležinkelių kelių statybą, rekonstravimą ir įrengimą aikštelėje.
„Šį svarbų įsipareigojimą ne tik mūsų įmonei, bet ir šalies infrastruktūrai, įgyvendinsime pasitelkdami ilgametę patirtį ir naujausias technologijas. Projektą parengsime naudodami BIM (statybos informacinio modeliavimo) metodiką, užtikrinsiančią didesnį statinio, statybos darbų ir statinio priežiūros efektyvumą bei optimizavimą“, – teigia Tadas Kasperavičius, UAB „SRP Projektas“ vadovas.
Įvykdžius viešąjį pirkimą dėl objekto „Karinės / civilinės krovos aikštelės įrengimas Palemone“ dalies „1435 mm vėžės kelių statyba“ statinio projektavimo bei statinio projekto vykdymo paslaugų sutartis pasirašyta su UAB „Kelprojektas“, sutarties vertė 869 000 Eur. Ši sutartis apima trijų papildomų 1435 mm vėžės Palemono stoties kelyno kelių bei esamų 1435 mm kelių ilginimo projektavimą. Numatomas naujai projektuojamų geležinkelio kelių ilgis apie 3000 metrų.
„Džiaugiamės, kad „Kelprojekto“ komandai patikėtas dar vienas svarbus Lietuvai ir AB „LTG Infra“ strateginis projektas. „Kelprojekto“ inžinierių komanda yra sukaupusi solidžios patirties tiek vykdydama didžiausius Lietuvoje geležinkelių infrastruktūros projektavimo projektus, tiek bendradarbiaudama su kolegomis Švedijoje. Tikime, kad mūsų sukaupta patirtis bus naudinga siekiant šio projekto pagrindinių tikslų – užtikrinti saugų ir nepertraukiamą traukinių eismą bei gerinti mobilumo sąlygas“, – sako Algirdas Michelkevičius, UAB „Kelprojektas“ Kelių ir geležinkelių departamento vadovas.
Projektus parengti numatoma kitų metų ketvirtąjį ketvirtį.
Projektus numatoma įgyvendinti Europos Sąjungos ir valstybės biudžeto lėšomis.
AB „Lietuvos geležinkeliai“ informacija