Kultūros paveldas kaip ugdymo proceso dalis: mokytojams skirtas projektas palengvins šią integraciją

0
Kultūros paveldas kaip ugdymo proceso dalis: mokytojams skirtas projektas palengvins šią integraciją
Share

2024-07-22

Tęsiamas pernai startavęs projektas „Kultūra atrakina: paveldo pažinimas mokytojams“. Jis skirtas ugdymo specialistams suteikti žinių ir įgūdžių, reikalingų norint veiksmingai įtraukti nematerialaus kultūros paveldo pažinimą į formaliojo ugdymo procesą.

Projektą įgyvendinanti Lietuvos nacionalinė Martyno Mažvydo biblioteka kartu su profesionalių lektorių, švietimo konsultantų komanda „Ugdymo meistrai“ organizuoja keturių dalių praktinių mokymų ciklą.

Pirmoji dalis įvyko šių metų pavasarį. Mokytojai dalyvavo mokymuose „Kultūros paveldo ugdymo principai“ ir „Kultūros paveldo išsaugojimas“, taip pat lankėsi Valdovų rūmų muziejuje, Klaipėdos pilies muziejuje, Kauno kultūros centre, Klaipėdos apskrities Ievos Simonaitytės viešojoje bibliotekoje, Kauno Vinco Kudirkos viešojoje bibliotekoje ir Lietuvos nacionalinėje Martyno Mažvydo bibliotekoje. Dalyviai tyrinėjo kultūros paveldą, diskutavo ir analizavo jo pritaikymą ugdymui, ieškojo idėjų, kūrybiškai žvelgė į kultūros paveldo aktualizavimą.

Mokymuose žiniomis ir patirtimi dalijosi lektorė Inga Norkūnienė – inovatyvių tarpdisciplininių ugdymo ir inovatyvių edukacinių projektų kūrėja, ilgametė asociacijos „Kūrybinės jungtys“ kuriančioji praktikė, tarpinstitucinių kultūros, mokslo bei meno projektų idėjų autorė bei kuratorė.

Projekto dalyvius pažintinėje mokymosi kelionėje lydėjo gidas, vienas iš iniciatyvos „Gražinkime Kauną“ sumanytojų Jonas Oškinas, padėjęs pedagogams iš naujo atrasti ir pažinti svarbiausius kultūros paveldo objektus.

Antroji mokymų dalis vyks rudenį, trečia ir ketvirta dalys suplanuotos kitąmet. Šiuo metu dalyvių sąrašai užpildyti, tačiau kviečiame sekti Lietuvos nacionalinės Martyno Mažvydo bibliotekos naujienas ir sulaukti dar vieno kvietimo registruotis į būsimas mokymų programas.

Projektas „Kultūra atrakina: paveldo pažinimas mokytojams“ finansuojamas 2021–2030 m. Kultūros ministerijos Kultūros ir kūrybingumo plėtros programos pažangos priemonės „Tvarių prielaidų ir paskatų aktualizuoti kultūros paveldo vertybes sukūrimas“ lėšomis.

LNB nuotrauka