21 tūkstantį kilometrų valstybinės reikšmės kelių visoje Lietuvoje prižiūrinti AB „Kelių priežiūra“ skelbia apie žiemos darbų sezono pradžią. Bendrovės kelių tarnybos, prižiūrinčios magistralinius, krašto ir rajoninius kelius, jau nuo spalio 15 d. dirba budėjimo režimu ir yra pasirengusios bet kurią akimirką siųsti kelių priežiūros techniką. Pirmuosius šio žiemos sezono prevencijos darbus – specialaus tirpalo purškimą slidumui šalinti – ant viadukų bei arčiau miškingų jau teko atlikti Vakarų, Šiaurės bei Rytų Lietuvoje.
Darbą 24/7 principu pradėjo ir Kauno raj. įsikūręs Kelių priežiūros valdymo centras, kuris nuolat stebi Lietuvos kelių būklę bei koordinuoja jų priežiūros darbus.
Ruošėsi nuo balandžio
Vos pasibaigus praėjusiam žiemos sezonui „Kelių priežiūra“ nedelsdama intensyviai pradėjo ruoštis naujam žiemos sezonui. Tam buvo suburta speciali darbo grupė, sudaryta iš įvairių sričių profesionalų, siekiant apžvelgti, įsivertinti pasirengimą tiek iš techninės, tiek iš kitų pusių, imtis reikalingų papildomų veiksmų.
Buvo kruopščiai patikrinta visos turimos technikos būklė visoje Lietuvoje, atsiradus indikacijoms – technika buvo nedelsiant remontuojama. Be to, atnaujinti kelio parametro fiksavimo bei darbų atlikimo fiksavimo mobilūs įrenginiai automobiliuose, patikrinta kita svarbi IT įranga, iš kurių gaunami bendrovės veiklai reikalingi duomenys.
„Siekiant užtikrinti technikos patikimumą bei našumą, įsigyta arti pusšimčio visiškai naujų technikos vienetų žiemos priežiūrai: nusidėvėję, veiklai nebetinkami sunkvežimiai, barstytuvų mechanizmai, kurie montuojami ant sunkvežimių atskirai, pakeisti visiškai naujais, – sako „Kelių priežiūros“ Finansų departamento direktorius, laikinai einantis generalinio direktoriaus pareigas, Kristupas Baranauskas, – nemažiau svarbus aspektas yra tinkamas žinių atnaujinimas, todėl darbuotojams inicijuoti specialūs žiemos mokymai bei žinių patikrinimas.“
Naujas „Kelių priežiūros“ sunkvežimis su barstytuvu
Didesnis dėmesys informavimui
Siekiant gerinti teikiamą paslaugą visuomenei, maksimaliai sustiprintas klientų aptarnavimo telefonu procesas, tobulintas specialistų pasirengimas, konsultavimas. Be to, pernai didelis dėmesys skirtas visuomenės edukacijai – organizuoti atskiri AB „Kelių priežiūra“ susitikimai su seniūnijomis, dalintasi informacija su savivaldybėmis, siekiant paaiškinti kelių priežiūros darbų logiką, taip pat primenant, kaip elgtis vienoje ar kitoje situacijoje. Pavyzdžiui, kur kreiptis, norint pranešti svarbią kelininkams informaciją.
„Šiemet taip pat numatyti nauji edukaciniai susitikimai su seniūnijomis ir kitomis suinteresuotomis pusėmis, kurie, be abejo, yra abipusiai naudingi. Sukūrėme ir naują atmintinę gyventojams pagal jų išsakytus poreikius – taip žymiai lengviau žinoti ir suprasti, kaip darbai žiemos metu yra organizuojami“, – teigia K. Baranauskas.
Pasak „Kelių priežiūros“, analizuoti ir pernai metų duomenys: maršrutai, darbų atlikimo laikas, kiti žiemos metu svarbūs skaičiai. Atsižvelgus į tai, tobulintos tam tikros rutinos. Pavyzdžiui, sustiprintas įvairių kelio bei orų duomenų stebėsenos postas, priimantis sprendimus pagal išankstinę prognozę (duomenys gaunami iš specialiai įrengtų stotelių visoje Lietuvoje).
Didinamos prevencinių medžiagų barstymo apimtys
Druskos sandėliais bei medžiagomis buvo pasirūpinta iš anksto. Kiekiai „Kelių priežiūroje“ visuomet planuojami, atsižvelgus į kelis praėjusius žiemos sezonus, taip pat kintančius reikalavimus, kuriamas naujas veiksmų strategijas. Pavyzdžiui, pernai spalio 15 d. oficialiai prasidėjęs žiemos sezonas kelininkams baigėsi balandžio 15 d. – per šiuos mėnesius „Kelių priežiūra“ išbarstė beveik 110 tūkst. t druskos, o ja padengė bei nuvalė daugiau kaip 1,6 mln. suminių km.
„Šių metų žiemos sezonui pradžiai jau atsigabenome į sandėlius virš 60 tūkst. tonų druskos. Esami druskos sandėliai yra pilnai užpildyti visoje Lietuvoje, nauja dalis siuntos nuolat vežama ir žiemos metu pagal poreikį. Skaičiuojame, kad naujam žiemos sezonui reikės nemažiau kaip 140 tūkst. tonų, kadangi pirmo priežiūros lygio, didžiausio eismo intensyvumo keliuose numatomi prevenciniai barstymai, t. y. barstymai prieš plikledį ar kito slidumo reiškinio susidarymą“ – sako „Kelių priežiūros“ generalinis direktorius.
Palaikymą reiškia žymus keliautojas A. Valujavičius
Dažnai kelininkų klausiama, ar gamta žiemos metu ir vėl užklups netikėtai, tačiau panašių klausimų yra sulaukęs ir keliautojas, tinklaraštininkas Aurimas Valujavičius. Jis išgarsėjęs siekiais pagerinti ne vieną Lietuvos rekordą, o šiemet specialia irkline valtimi nuplaukė net 8500 km, taip kirsdamas Atlantą. Šios kelionės metu vanduo ne kartą vertė valtį.
„Per daugelį savo kelionių, o ypač per Atlantą, ne kartą teko susidurti su įvairiomis gamtos stichijomis. Žinoma, čia labai svarbus pasiruošimas, įvairios taktikos, tačiau ne mažiau svarbus faktorius yra komandinis susikalbėjimas. Deja, bet gamta kartais tikrai padaro savo, todėl ji ir yra stipresnė už mus. Žiemos priežiūros kelininkams linkiu ištvermės ir sėkmės atsakingame darbe, o Lietuvos žmonėms – budrumo bei atsargumo kelyje. Juk sėkmingos kelionės rezultatas – mūsų visų pastangos bei susikalbėjimas“, – teigia A. Valujavičius.
„Kelių priežiūros“ koliažas / Vytauto Dranginio nuotr.
AB „Kelių priežiūra“ yra atsakinga už 21 tūkst. kilometrų valstybinės reikšmės kelių priežiūrą visoje Lietuvoje. Valstybinės reikšmės kelių priežiūra atliekama pagal sutartį su pagrindiniu užsakovu – Lietuvos automobilių kelių direkcija, vadovaujantis Kelių priežiūros vadovu „Automobilių kelių priežiūros normatyvai KPV PN 22“. Jis reglamentuoja kelių techninės priežiūros reikalavimus, kokybę, darbus pagal kelių reikšmę, priežiūros lygį, eismo intensyvumą.