Warning: getimagesize(https://i1.wp.com/sumin.lrv.lt/uploads/sumin/news/images/852x536_crop/13051_8b7c5be6d92a28831becbfd7143d589b.jpg?w=100&resize=100): Failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 404 File Not Found in /home/reocom/domains/ukmergietis.lt/public_html/wp-content/plugins/featured-image-from-url/admin/dimensions.php on line 116

Warning: getimagesize(https://i1.wp.com/sumin.lrv.lt/uploads/sumin/news/images/852x536_crop/13051_8b7c5be6d92a28831becbfd7143d589b.jpg?w=100&resize=100): Failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 404 File Not Found in /home/reocom/domains/ukmergietis.lt/public_html/wp-content/plugins/featured-image-from-url/admin/dimensions.php on line 116

#Įvykdėm: Vandens transportas

0
#Įvykdėm: Vandens transportas
Share

Trumpų video serijoje pristatome svarbiausius pastarųjų metų Susisiekimo ministerijos nuveiktus darbus. Šią savaitę dalinamės pagrindiniais darbais, atliktais vandens susisiekimo sektoriuje.

Baigtas Klaipėdos uosto akvatorijos ir įplaukos kanalo gilinimo projektas. Klaipėdos uostas išgilintas iki Lietuvai rekordinio 15,5 metro gylio. Apskaičiuota, kad vienas gylio centimetras leidžia į „Panamax“ tipo laivą papildomai pakrauti iki 100 tonų krovinių. Dėl to didėja uosto pralaidumas ir šios infrastruktūros panaudojimo efektyvumas. Dėl galimybės priimti didesnius laivus ir juos daugiau pakrauti, trumpėja krovinių gabenimo laikas, taip pat mažėja ir transportavimo sąnaudos.

Modernizuojamas laivybos kelias Nemunu: įrengtos 553 upės tėkmę reguliuojančios bunos, 5 degalinės ant vandens laivams. 200 km ilgio ruožas nuo Kauno iki Kuršių marių tapo tinkamas keleivinei, krovininei ir pramoginei laivybai visu laivybos sezonu. Taip pat prasidėjo reguliarus krovinių gabenimas Nemunu. Vandens kelių naudojimas yra ženkliai pigesnė, efektyvesnė ir poveikį aplinkai mažinanti krovinių gabenimo alternatyva krovininiam kelių transportui.

Efektyvesniam ir saugesniam persikėlimui per Kuršių marias – nauja infrastruktūra „Smiltynės perkėloje“. Smiltynės pusėje, kur švartuojasi Senosios perkėlos keltai, rekonstruota bemaž 135 metrai krantinių, įrengti slipai, atmušai, švartavimo stulpeliai, lietaus nuotekų tinklai. Rekonstrukcijos metu buvo atnaujinta krantinių danga, krantinėse įrengtas apšvietimas, kurio anksčiau visiškai nebuvo. Taip pat Smiltynės pusėje krantinė prie perkėlos išgilinta iki 5,5 metro.

Naujas modernus ir aukštus aplinkosauginius reikalavimus atitinkantis keltas „Klaipėda” per kiek daugiau nei metus pagamintas Lietuvoje bendrovei „Smiltynės perkėla“. Šiuo 60 m ilgio ir 14 m pločio keltu galima pervežti iki tūkstančio keleivių arba ne mažiau kaip 40 lengvųjų automobilių ir 600 keleivių, arba 8 krovininius automobilius, kurių kiekvieno bendroji masė siekia iki 44 tonų.

Tačiau tai dar ne viskas! Numatyti ir tolimesni vandens kelių infrastruktūros plėtros bei gerinimo darbai.