Strateginį projektą „Rail Baltica“ Lietuvoje vykdanti įmonė „LTG Infra“ įkūrė specializuotą padalinį. Tai vienas iš sprendimų, padėsiančių spartinti „Rail Baltica“ projekto įgyvendinimą, o konkrečiai – žemės paėmimo visuomenės poreikiams (ŽPVP) procedūras. Planuojama, kad ilgainiui naujojo padalinio funkcijos plėsis ir jis taps europinės 1435 mm geležinkelio vėžės plėtros kompetencijų centru.
„Rail Baltica“ projekto apimtis išskirtinai didelė, tuo tarpu Lietuvos žemėtvarkos paslaugų rinkos potencialas yra ribotas. Tad esant tokiai situacijai „LTG Infra“ įkūrė specializuotą Žemėtvarkos padalinį, kuris, bendradarbiaudamas su išoriniais paslaugų tiekėjais, padės sparčiau ir sklandžiau įgyvendinti ŽPVP procedūras“, – sakė „LTG Infra“ „Rail Baltica“ valdymo vadovas Dovydas Palaima. Šiuo metu formuojama komanda ir ieškoma vadovo ir žemėtvarkos projektų vadovų bei specialistų.
D. Palaimos teigimu, ilgainiui planuojama Žemėtvarkos padalinio funkcijas plėsti – jis taptų kompetencijų centru, kuris apimtų projektavimo, teritorijų planavimo, rangos ir tinklo valdymo veiklas. Šis kompetencijų centras būtų svarbus įgyvendinant „Rail Baltica“ projektą, tiek projektą pabaigus.
Šiuo metu „LTG Infra“ yra paskelbusi keturis konkursus projektų rengimo ir įgyvendinimo paslaugoms įsigyti. Konkursus laimėję tiekėjai rengs bei įgyvendins žemės paėmimo visuomenės poreikiams projektus infrastruktūros priežiūros depams netoli Kauno ir Panevėžio bei trims geležinkelio linijos ruožams: Kaunas – Vilnius, Kaunas – Lietuvos ir Lenkijos valstybių siena ir Kauno geležinkelių mazgui.
„Rail Baltica“ – tai didžiausias geležinkelių infrastruktūros projektas Baltijos šalių istorijoje, kurį įgyvendinant bus nutiestas elektrifikuotas europinės vėžės dvikelis geležinkelis, sujungsiantis Varšuvą, Kauną, Vilnių, Panevėžį, Rygą, Pernu ir Taliną. Bendras „Rail Balticos“ geležinkelio linijos ilgis Baltijos šalyse siekia 870 km: Lietuvoje – 392 km, Latvijoje – 265 km, Estijoje – 213 km.
„LTG Infra“ informacija