Šiandien Smiltynės perkėloje iškrautas iš Kauno Nemunu atplukdytas išskirtinys krovinys – Vidaus vandens kelių direkcijos (VVKD) pagamintos 52 tonų svorio rampos, skirtos automobiliams įvažiuoti ir nuvažiuoti į arba iš kelto į Smiltynės perkėlą.
Pagamintos rampos – tai pirmosios tokio dydžio konstrukcijos Jūrų uosto direkcijai pagamintos Kaune, VVKD gamybos skyriuje. Šiais metais pagaminti 2 komplektai rampų, kitais metais planuojami dar 2 komplektai.
Šis projektas mini naują bendrovės veiklos etapą – vandens kelių direkcijai 2023 m. vasario 7 d. išduotas gamybos kontrolės atitikties sertifikatas, vasario 13 d. suteiktas laivų statybos atestatas iš RINA, galiojantis visame pasaulyje jūriniame sektoriuje ir įmonei leidžiantis nuo šiol užsiimti laivų remonto ir statybos veikla.
„Naujai įgyti atestatai išplečia galimybes statyti laivus ir uostų infrastruktūrą mūsų šalyje. Esame jau oficialiai atestuoti gaminti jūriniams laivams metalines konstrukcijas, statyti laivus ir užsiimti jų remontu. Džiaugiamės, kad Lietuvos vidaus vandens laivybą galime plėtoti įvairiapusiškai. Atveriame ne tik naujus kelius, alternatyvas susisiekimo sektoriuje, bet jau esame ir gamybos galimybių dalis. Pirmą kartą plukdome krovinį, kuris pagamintas pačių Vandens kelių direkcijos darbuotojų rankomis ir skirtas Susisiekimo ministerijos įmonei AB „Smiltynės perkėla“, – teigia VVKD generalinis direktorius V. Vinokurovas.
Pirmadienį VVKD uoste užvirė krovos darbai – rampos pakrautos į Vidaus vandens kelių direkcijos baržą Kauno žiemos uoste. Barža 52 t. krovinį Nemunu ir Kuršių mariomis į Smiltynės perkėlą atplukdė gegužės 10 d. Šiandien nuo ankstyvaus ryto rampos iškrautos ir montuojamos krantinėje.
„Džiugu, kai įvyksta dviejų giminingų, to paties sektoriaus įmonių sinergija. Senieji krantinių tilteliai, statyti dar 1983 m., buvo fiziškai susidėvėję ir nebeatitiko nūdienos poreikių. Naujieji krantinių tilteliai, pagaminti Kaune, garantuos saugesnes bei greitesnes keltų pakrovimo/ iškrovimo operacijas, bus pilnai pritaikyti pateikimui į keltą individualių poreikių turintiems žmonėms. Tikimės, kad šis projektas su Vidaus vandenų kelių direkcija, nėra paskutinis “, – sako AB „Smiltynės perkėla“ generalinis direktorius Mindaugas Čiakas.
Šiuo metu Vidaus vandens kelių direkcija ieško finansinių galimybių pastatyti nulinės taršos elektrinius laivus kroviniams, kurie visą savo maršrutą nuo Kauno iki Klaipėdos nuplauktų naudodami tik elektros energiją iš atsinaujinančių išteklių ir jau pati stato 1800 t keliamosios galios baržą, kuri gali pakeisti net 90–100 sunkvežimių.
Vidaus vandens kelių direkcija – Lietuvos vidaus vandens kelių infrastruktūros valdytojas. Direkcija, sudarydama bei gerindama sąlygas krovininei ir keleivinei laivybai, vykdo Nemuno upės, Kuršių bei Kauno marių ir kitų valstybinės reikšmės vidaus vandenų kelių priežiūrą ir plėtrą, taipogi vysto keleiviams bei kroviniams vežti skirtą infrastruktūrą.
VVKD informacija