Transporto sektorius 2024-aisiais: pozityvumo turėtų būti daugiau

0
Transporto sektorius 2024-aisiais: pozityvumo turėtų būti daugiau

Tiek verslo, tiek viešojo sektoriaus atstovai itin lengvų metų transporto sektoriui nežada, tačiau prognozuoja, kad pozityvumo kitąmet tikrai turėtų būti daugiau. Pagrindiniai transporto sektoriaus iššūkiai bei prognozės kitiems metams aptarti Vilniuje vykstančio tarptautinio Transporto inovacijų forumo metu.

Viename didžiausių Baltijos šalyse transporto ir logistikos bendruomenei skirtų renginių diskusijoje įžvalgomis keitėsi susisiekimo viceministras Julius Skačkauskas,  Europos Komisijos atstovybės Lietuvoje vadovas Marius Vaščega, „Luminor“ banko vyriausiasis ekonomistas Žygimantas Mauricas, Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso (TTLA) valdybos pirmininkė Agnė Margevičiūtė, „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius Egidijus Lazauskas  bei vienos  didžiausių Lietuvos logistikos kompanijų „Vlantana“ generalinė direktorė Sabina Chochrina.

Diskusijos dalyviai sutarė, kad pastaraisiais metais sektoriui iššūkių netrūksta, jį veikia daugybė išorės veiksnių – įtempta geopolitinė situacija, ekonomikos recesija, darbuotojų trūkumas, nauji europiniai reikalavimai dėl tvarumo ir skaitmenizacijos, situaciją kaitina ir įtampa euro zonoje bei pabrangęs skolinimasis. Todėl būtina ieškoti naujų krypčių ir galimybių, diegti inovatyvius sprendimus.

Susisiekimo viceministro J. Skačkausko vertinimu,  ateinantys metai transporto ir logistikos sektoriui turėtų būti geresni: šio sektoriaus indėlis į BVP vėl pradėjo augti ir šiemet jis turėtų siekti apie  11,8 proc., t. y. beveik du kart daugiau nei ES vidurkis.

 „Matome tam tikrų rizikų, tačiau mūsų vežėjų konkurencingumas ir sektoriaus diversifikacija leidžia įžvelgti pozityvumo. Esame diversifikavę sektorių ir rizikas, šiuo metu daugiau kaip 95 proc. transporto paslaugų eksporto nukreipta į Vakarus“, – pabrėžė viceministras.

Pasak J. Skačkausko, aviacijoje kitąmet turėtų būti viršyti priešpandeminiai rekordai tiek krovinių, tiek keleivių vežimo srityje. Tam intensyviai ruošiamasi – atnaujinama infrastruktūra, statomi nauji terminalai, planuojamos naujos skrydžių kryptys. Taip pat prognozuojama, kad kitąmet augs krovinių vežimas tiek jūra, tiek geležinkeliais.

„Turim tikrai stiprų ir konkurencingą transporto sektorių, tačiau privalom toliau jį stiprinti, diegti inovacijas“, – kalbėjo jis ir pridūrė, kad šio sektoriaus atstovų laukia naujos finansinės paramos priemonės, skatinančios elektromobilumo, vandeniliu varomo transporto ir inovacijų plėtrą, kurios duos pirminį postūmį inovacijoms bei sektoriaus konkurencingumui ir augimui.

TTLA valdybos pirmininkė A. Margevičiūtė taip pat sakė kitais metais besitikinti nuoseklaus sektoriaus augimo. Ekonomistas Žygimantas Mauricas kitąmet greito palengvėjimo sektoriuje nežadėjo, tačiau ragino verslą persiorientuoti ir koncentruotis į inovacijas. Tą pačią mintį išsakė ir „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius E. Lazauskas. Jis lengvų metų kitąmet neprognozuoja, tačiau teigė, kad geležinkeliai juos pasitiks pasirengę: perorientavę veiklą, optimizavę personalą, investavę į sankcijų mechanizmo užtikrinimo tobulinimą ir kt.

Vilniuje, Lietuvos parodų ir kongresų centre LITEXPO vykstančiame didžiausiame transporto ir logistikos sektoriaus renginyje Baltijos šalyse daugiausia dėmesio skiriama pasaulinėms tendencijoms ir tarptautinėms politikos kryptims, formuojančioms transporto ir logistikos ateitį.

Susisiekimo ministerijos ir Transporto inovacijų asociacijos organizuojamas jau penktasis forumas šiemet subūrė sektoriaus sprendimų priėmėjus, politikus, verslo lyderius ir inovatorius iš 22 pasaulio valstybių.