Perkėlimas per marias dar efektyvesnis: keltai bus švartuojami prie rekonstruotų naujosios Smiltynės perkėlos krantinių

0
Perkėlimas per marias dar efektyvesnis: keltai bus švartuojami prie rekonstruotų naujosios Smiltynės perkėlos krantinių

Klaipėdos jūrų uostas vasaros sezoną pasitinka atnaujinta infrastruktūra, skirta perkelti gyventojus ir jų transporto priemones per Kuršių marias. Užbaigta naujosios Smiltynės perkėlos naudojamų krantinių rekonstrukcija užtikrins efektyvesnį perkėlimą per marias bei dar didesnį keltų operacijų saugumą.

Naujosios perkėlos krantinės statytos maždaug prieš keturis dešimtmečius, tad rekonstrukcija, siekiant efektyviau ir saugiau švartuoti keltus, buvo būtina. Projektas įgyvendintas pagal trišalę sutartį, pasirašytą tarp Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos, AB Smiltynės perkėlos ir projektą įgyvendinusios UAB „Tilsta“.

„Vasaros sezoną pradedame įgyvendintu projektu, kuris svarbus nemažai daliai Lietuvos, nes vasarą besikeliančiųjų į Kuršių neriją srautas išauga, ir visi nori kitą krantą pasiekti sklandžiai. Tad Uosto direkcija, būdama atsakinga už uosto krantines, jų būklę, prisideda ir prie tos infrastruktūros, kuri yra skirta gyventojams ir transporto priemonėms perkelti per Kuršių marias. Rekonstruotos krantinės, įrengtos reguliuojamos rampos padės efektyviau švartuoti keltus ir sklandžiau perkelti keleivius ir transporto priemones“, – sako Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas.

Įgyvendinant projektą, rekonstruota dalis krantinių tiek Klaipėdos, tiek Smiltynės pusėje. Čia įrengti švartavimo stulpeliai, kelio užtvarai, o senosios rampos pakeistos naujomis hidraulinėmis rampomis. Taip pat įrengta apšvietimo infrastruktūra.

Smiltynės perkėlos vadovo teigimu, nuo šiol keltų pakrovimo ir iškrovimo procesas bus spartesnis net ir esant nepalankioms oro sąlygoms ar vandens lygio svyravimams.

„Vienas pagrindinių bendrovės tikslų vykdant veiklą – užtikrinti saugų, kokybišką ir nenutrūkstamą keleivių ir transporto priemonių perkėlimą per Klaipėdos valstybinio jūrų uosto akvatoriją į Kuršių neriją ir iš jos. Siekiant šio tikslo, neužtenka turėti modernius keltus, gerai paruoštas įgulas. Labai svarbus viso veiklos proceso organizavimas, kuris apima keleivių ir transporto srautų valdymą, greitą ir saugų keleivių įlaipinimą (išlaipinimą) bei transporto pakrovimą (iškrovimą) į keltą“, – teigia AB Smiltynės perkėlos generalinis direktorius Mindaugas Čiakas.

Kad nebūtų trikdomas keltų darbas, krantinės buvo rekonstruojamos dviem etapais.

„Džiugu, jog šis įgyvendintas projektas kelia šalies infrastruktūrą į kitą lygį, atverdamas patogesnį judėjimą gyventojams ir transporto priemonėms. Taip pat didžiuojamės, jog įgyvendinant tokius projektus, galime taikyti inovatyvius sprendinius. Smiltynės perkėlos rampos, kurios buvo pagamintos Kaune, į Klaipėdą atkeliavo Nemunu, jas atgabenti padėjo AB Vidaus vandens kelių direkcija. Pirmą kartą toks gaminys transportuotas vandens keliu“, – sako UAB „Tilsta“ vadovas Eduardas Grinaveckas.

Bendra sutarties kaina – 5,8 mln. Eur (įskaitant PVM), iš jos Uosto direkcijos finansuojama dalis siekia 3,34 mln. Eur, AB Smiltynės perkėlos – 2,47 mln. Eur.

AB Smiltynės perkėlos duomenimis, per praėjusius metus abiejose perkėlose perkelta 725 398 transporto priemonės ir 2 984 196 keleiviai.