LTG grupė, išlaikydama praėjusių metų pagreitį ir toliau gerino veiklos rezultatus bei spartino strateginių projektų įgyvendinimą – šiandien viešai paskelbti LTG grupės 2024 m. I pusmečio konsoliduoti neaudituoti finansiniai rezultatai.
LTG grupės pajamos 2024 m. I pusmetį siekė 244,3 mln. Eur ir, palyginti su 2023 m. I pusmečio pajamomis, išaugo 32,3 mln. Eur arba 15,3 proc. Didžiąją dalį pajamų, tai yra 62,5 proc., LTG grupė uždirbo iš krovinių vežimo veiklos.
„2023 metais atsinaujinome ilgalaikę grupės strategiją, kuri aiškiai nubrėžė kryptį – integracija į Europą. Visus sprendimus matuojame konkrečiais rezultatais, todėl gerėjantys grupės veiklos rodikliai rodo, kad pasirinkome judėti teisinga kryptimi. Diversifikavus veiklą, augo pajamos Lenkijos rinkoje, didėja intermodalinio transporto reikšmė tarptautiniuose pervežimuose, spartėjantis strateginių infrastruktūros projektų įgyvendinimas, investicijos į atsinaujinimą ir veiklos efektyvumą ir toliau stiprina grupės konkurencinį pranašumą“, – sakė LTG grupės generalinis direktorius Egidijus Lazauskas.
Per pirmąjį šių metų pusmetį taip pat gerėjo LTG grupės pelningumo rodikliai: LTG grupės normalizuota EBITDA 2024 m. I pusmetį, palyginti su 2023 m. I pusmečiu, išaugo 23,6 proc. iki 81,9 mln. Eur, o LTG grupės grynasis pelnas augo iki 20,4 mln. Eur. Reikšmingos įtakos rezultatams turėjo sėkminga LTG grupės vežimo paslaugas teikiančių bendrovių „LTG Cargo“ ir „LTG Link“ veikla.
Praėjusiais metais visus svarbiausius veiklos rodiklius gerinusi ir 21,6 mln. eurų grynojo pelno uždirbusi LTG grupė šį pusmetį valstybei išmokėjo 13 mln. eurų dividendų.
Grupės sąnaudos 2024 m. I pusmetį nors ir išaugo 9,2 proc., didėjo mažiau nei pajamos. Tai reiškia, kad grupė daugiau sąnaudų patyrė dėl aktyvios plėtros, infrastruktūros remonto.
Augo krovinių ir keleivių vežimo pajamos
Šių metų I pusmetį bendros krovinių vežimo pajamos, palyginti su 2023 m. I pusmečiu, išaugo 14,8 mln. Eur arba 10,8 proc. ir sudarė 152,7 mln. Eur. Nors dėl vis griežtėjančių sankcijų poveikio LTG grupės krovinių vežimo bendrovės „LTG Cargo“ vežimų apimtys ir toliau mažėjo, tačiau krovinių vežimo pajamų uždirbta daugiau: daugiau kaip pusę iš visų krovinių pervežimų geležinkeliais sudarantys pervežimai Lietuvoje nuosekliai auga, stiprėja projektinių pervežimų rinka, startavo vien bendrovės pajėgumais organizuojami pervežimai per Baltijos šalis, didėjo pajamos iš tarptautinių pervežimų.
Grupė, tęsdama įsipareigojimą kuo daugiau krovinių perkelti nuo kelių ant geležinkelių ir taip prisidėti prie taršos pėdsako transporto sektoriuje mažinimo, atliko pirmąjį nepertraukiamą pilotinį važiavimą iš Lietuvos per Latviją iki Estijos Valgos stoties.
Nuosekliai vystant paslaugas Lenkijos rinkoje, 2024 m. pirmąjį pusmetį didėjo „LTG Cargo“ dukterinės įmonės „LTG Cargo Polska“ veiklos apimtys ir pajamos: nuo 16,2 mln. Eur pajamų 2023 m. I pusmetį – iki 19,4 mln. Eur 2024 m. I pusmetį.
Keleivių vežimo pajamos 2024 m. I pusmetį išaugo 7,9 mln. Eur arba 41,3 proc. ir siekė 27,1 mln. Eur. Pajamų augimui įtakos turėjo augantys keleivių srautai tiek vietinio, tiek ir tarptautinio susisiekimo maršrutais: vykdant plėtrą į Vakarų Europą, nuo 2022 m. pabaigos keleiviai vežami tarptautinio susisiekimo maršrutu į Lenkiją, o nuo 2023 m. pabaigos – tarptautinio susisiekimo maršrutu į Rygą.
Spartėja infrastruktūros projektų įgyvendinimas
LTG grupės investicijos 2024 m. I pusmetį sudarė 89,4 mln. Eur. Didžioji investicijų dalis – 73,8 proc. – skirta geležinkelių infrastruktūrai atnaujinti ir plėsti.
Pasak E. Lazausko, LTG grupės prioritetinės investicijų kryptys nesikeičia: ir toliau nuosekliai bus vykdoma integracija į europinės vėžės geležinkelių tinklą, Vilnius–Klaipėda elektrifikavimo darbai, vykdoma veiklos diversifikacija, skatinant investicijas į Lenkijos rinką ir skatinant intermodalinių vežimų projektus, skaitmeninami ir efektyvinami veiklos procesai, investuojama į saugumo užtikrinimą bei patogumą keleiviams, vadovų komandos stiprinimą.
Pasirašius finansavimo sutartis su Šiaurės investicijų (NIB) ir Europos investicijų bankais (EIB), įsigyta 15 naujų baterinių ir elektrinių keleivinių traukinių – pirmieji bus pradėti testuoti jau ateinančių metų pavasarį.
Lietuvos teritorijoje pasiekta didžiausia pažanga atliekant „Rail Baltica“ – Baltijos šalyse prioritetiniu pripažinto projekto – įgyvendinimą.
2024-ųjų pradžioje pradėti paskutiniojo, svarbiausios šalies geležinkelio arterijos Vilnius–Klaipėda elektrifikavimo etapo rangos darbai. Ypatingos svarbos Lietuvai projektas, kuriuo bus sukurta galimybė keliauti ir gabenti krovinius dar tvariau ir efektyviau, užtikrintai juda link finišo tiesiosios: įgyvendinus projektą išmetamų teršalų kiekis mažės net 150 tūkst. tonų per metus – taip grupė prisidės prie tvaresnės ir švaresnės Lietuvos ateities kūrimo.