Įpusėjus vasarai ir belaukiant šalies agroverslui ypatingai svarbaus derliaus nuėmimo sezono, „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) Grupės krovinių vežimo bendrovė „LTG Cargo“ stiprina pajėgumus. Grūdams gabenti skiriama iki 10 proc. daugiau bendrovės valdomo vagonų parko nei pernai, toliau efektyvinamos vagonų sąstatų formavimo praktikos, stiprinamas operatyvinis planavimas ir komunikacija su klientais. Siekdama padėti šalies verslui užsitikrinti dėl Rusijos karo Ukrainoje rinkoje trūkstamus ir grūdų pervežimams būtinus vagonus bei konteinerius, bendrovė taip pat išplėtė jų pargabenimo iš Ukrainos paslaugas.
Šią vasarą ištobulinus logistinės grandinės sprendimus, bendrovės pradėjo teikti skirtingų tipų vagonų susigrąžinimo paslaugą iš Rusijos karo niokojamos Ukrainos. Tokiu būdu klientam sudaroma galimybė pargabenti ir vėl eksploatuoti jų turtą. Iki šiol „LTG Cargo“ kartu su savo dukterine bendrove „LTG Cargo Ukraine“ į Lietuvą pilotiniu vežimu buvo pargabenusi tik nuosavus ir Lietuvos grūdų augintojams išnuomotus vagonus.
Siekdama kuo sklandesnio naujos paslaugos teikimo, „LTG Cargo Ukraine“ vagonus iš Ukrainos į Lietuvą klientams pradėjo gabenti per alternatyvų Lenkijos ir Ukrainos pasienio punktą Izovas–Hrubiešovas, o vagonus nuo plačiosios ant europinės vėžės pradėjo keisti Sedzišovo terminale Lenkijoje. Paslauga organizuojama bendradarbiaujant su „Ukrainos geležinkeliais“ bei bendrovėmis PKP LHS, „PKP Cargo“. Pradėjus teikti paslaugas per alternatyvų terminalą, transportavimą įvykdyti galima iki 5 kartų greičiau.
„Pirmieji vežimai klientams pareikalavo susitelkimo dėl logistikos grandinėje dalyvaujančių partnerių skaičiaus bei itin kompleksiškų pervežimui reikalingų leidimų derinimo procedūrų. Šiuo metu klientams Lietuvoje esame sugrąžinę daugiau nei pusšimtį vagonų, tarp jų – ir skirtų grūdams gabenti. Artimiausiu metu ketiname šią paslaugą plėsti ir techninio parko susigrąžinimo paslaugas pradėti teikti klientams kitose Baltijos šalyse.
Žemės ūkio produkcija yra ypatingai svarbi maisto tiekimo grandinės dalis, todėl klientams sieksime pasiūlyti maksimalaus efektyvumo derliaus pervežimo paslaugas. O kiekvienas papildomas vagonas ar grūdovežis leis užtikrinti kuo didesnes pervežimų apimtis“, – sako „LTG Cargo“ vadovė Eglė Šimė.
Pasak jos, bendrovė šių metų grūdų sezonui ruošiasi ir kitomis priemonėmis. „LTG Cargo“ dar iki sezono pradžios užbaigė visus planinius grūdų augintojams skiriamo techninio parko remonto darbus. Skaičiuojama, kad šiemet derlius Lietuvoje bus gabenamas daugiau kaip 1,2 tūkst. vagonų – beveik 10 proc. daugiau pačios bendrovės valdomo ir klientams siūlomo parko nei praeitais metais.
Bendrovė tęs ir praėjusiais metais pritaikytą efektyvesnio vagonų sąstatų formavimo praktiką, kai vienu kartu ir vienoje vietoje suformuojamas pilnas traukinio sąstatas be performavimo tarpinėse stotyse. Kartu įmonė aktyvina komunikaciją su klientais – tiek siekdama užtikrinti savalaikę reakciją į klientų poreikius ar jų pasikeitimus grūdų sezono piko metu, tiek vertinant galimybes paslaugas ateityje plėsti.
„Per grūdų sezono piką pervežama iki 70 proc. viso metų derliaus. Todėl artimiausiais mėnesiais grūdų pervežimams teiksime maksimalų prioritetą tiek efektyviai planuodami pervežimus, tiek spręsdami operatyvinius klausimus ir užtikrindami vagonų apyvartumą. Nuolat palaikome ryšį su klientais ir pagal jų poreikius operatyviai atnaujiname planus. Praėjusiais metais pervežėme 3,7 mln. t šios rūšies produkcijos, iš jų – beveik 2,3 mln. t klientams Lietuvoje. Nepaisant šiemet žemės ūkiui mažiau palankių oro sąlygų, šiemet tikimės pervežti panašų produkcijos kiekį“, – teigia E. Šimė.
AB „Lietuvos geležinkeliai“ informacija