Siekiant pagerinti eismo saugumą, bus modernizuojamos pervažos geležinkelio linijoje Mauručiai–Kazlų Rūda

0
Siekiant pagerinti eismo saugumą, bus modernizuojamos pervažos geležinkelio linijoje Mauručiai–Kazlų Rūda

Didinant traukinių, automobilių ir pėsčiųjų eismo saugą, bus modernizuojamos keturios ruože nuo Kauno Lenkijos sienos link esančios geležinkelio pervažos. Modernizavimo metu bus įrengiamos papildomos saugumo priemonės geležinkelio linijoje nuo Mauručių iki Kazlų Rūdos esančiose prioritetinėse pervažose.

„Vietos, kur susikerta geležinkelių, automobilių keliais riedantis transportas ir pėsčiųjų eismas reikalauja ypatingo mūsų visų dėmesio, taip pat eismo dalyvių atidumo. Numatome investicijas į geležinkelių transporto saugumo priemones, kad nelaimingų nutikimų šalies pervažose būtų kuo mažiau, o prevencinės priemonės būtų dar patikimesnės“, – sako Susisiekimo ministerijos kancleris Ramūnas Dilba.

Per daugiau nei metus 4 numatomose modernizuoti pervažose planuojama atlikti signalizacijos konfigūravimo darbus, įrengti užtvarus, pėsčiųjų perėjos signalizaciją ir vaizdo stebėjimo sistemas. Šios priemonės padidins pėsčiųjų ir automobiliais pervažas kertančių asmenų saugumą bei pagerins socialinę gyventojų aplinką. Į šių pervažų pertvarką bus investuojama 2,4 mln. eurų.

„LTG Infra“ kasmet atnaujina pavojingiausių šalies geležinkelio pervažų reitingą, kuriuo remiantis ir diegiamos saugumo priemonės pervažose. Sudarant tokį reitingą vertinamas automobilių eismo intensyvumas, uždarytai pervažai tenkantis automobilių skaičius, traukinio matomumas, maksimalus leistinas greitis, pėsčiųjų skaičius, planuojamas traukinių greitis, esamos saugos priemonės ir kiti saugumo kriterijai“, – teigia „LTG Infra“ generalinės direktorės pareigas laikinai einanti Rūta Jakubauskienė.

Iki 2024 m. planuojama užbaigti šiais metais pradėtus 24 pervažų modernizavimo darbus, papildomai modernizuoti dar 4 prioritetines, eismo saugos požiūriu rizikingiausias pervažas ruože Mauručiai–Kazlų Rūda, kur vyksta Vakarų Europos transporto eismas 1435 mm vėže, ir dar 9 pervažose įdiegti papildomas saugos priemones. Iš viso iki 2024 m. pabaigos saugesnėmis taps 37 pervažos. Viešojoje geležinkelio infrastruktūroje Lietuvoje šiuo metu prižiūrima daugiau nei 500 geležinkelio pervažų.
 
Susisiekimo ministerija, administruodama 2014–2020 m. Europos Sąjungos (ES) investicijas, geležinkelių pervažų rekonstrukcijoms, įskaitant ir dalies jų rekonstravimą iš vieno lygio sankryžų su automobilių keliais į dviejų lygių sankryžas, pėsčiųjų viadukų ar tunelių statybą, iš viso jau yra skyrusi 46,2 mln. eurų.

10 tarptautiniame geležinkelių transporto koridoriuje Vilnius–Klaipėda įrengtų pervažų taip pat planuojama modernizuoti iš 2021–2027 m. etapo ES lėšų – tam Susisiekimo ministerija numato skirti apie 2,9 mln. eurų ES investicijų.