Malkų įlankoje baigta Vakarų laivų gamyklos (VLG) įmonių grupės krantinių rekonstrukcija, Uosto direkcijai kainavusi daugiau kaip 12 milijonų eurų. Rekonstruotos krantinės skirtos švartuoti laivus, laukiančius remonto doke arba baigiamus remontuoti laivus. Šis investicinis projektas taip pat užbaigia vieną iš laivų remontui skirtos infrastruktūros komplekso Malkų įlankoje rekonstrukcijos etapų.
„Sėkmingos investicijos į laivų remontui skirtą infrastruktūrą Klaipėdos uostui jau leidžia užsitikrinti dar tvirtesnes pozicijas laivų remonto rinkoje. Šis sektorius tapo konkurencingesnis, gali pasiūlyti platesnį paslaugų spektrą užsakovams bei remontui priimti didesnio tonažo – „Panamax“, „Post-Panamax“ ir „Aframax“ tipo – laivus bei sėkmingai konkuruoti su didžiosiomis Europos laivų remonto įmonėmis“, – sako Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas.
Per kiek daugiau nei dvejus metus trukusią rekonstrukciją buvo visiškai nuardytas 135 ir 136 krantinių gelžbetoninis antstatas ir dangos, iškelti krantinių zonoje buvę inžineriniai tinklai, demontuoti konstrukciniai elementai, trukdę įrengti polius. Atlikus ardymo darbus, įrengtos konstrukcijos iš plokščių įlaidinių polių, pastatyta gelžbetoninė pokraninio kelio sija ir pokraninis kelias, įdiegta paviršinių nuotekų surinkimo sistema. Sumontuoti laivų švartavimosi stulpai, atmušai, gelbėjimosi kopėčios.
Krantinių Nr. 135 ir Nr. 136 rekonstrukcija ir kranto sutvirtinimas ties krantine Nr. 135A buvo reikalingas tam, kad būtų tinkamai išnaudotas anksčiau įgyvendintas dokų duobių kasimo projektas ir užtikrintas laivų remonto veiklos tęstinumas. Po rekonstrukcijos Malkų įlankoje esančios VLG įmonių grupės krantinės yra visiškai pritaikytos remontuoti didžiuosius laivus.
„Malkų įlankos infrastruktūros išvystymas mūsų veiklą perkėlė į kitą lygį, ir jau galime džiaugtis rezultatais bei sukurta pridėtine verte ne tik mūsų įmonei, bet ir uostui, miestui, šaliai. Džiaugiuosi, kad šis projektas buvo įgyvendinamas nuosekliai ir kompleksiškai, įvertinant laivų remonto veiklos ypatumus. Tai leidžia užtikrinti dar efektyvesnį ir sklandesnį darbą, tai ypač svarbu pritraukiant naujus užsakymus, tačiau nuveikti dar yra ką – laukia 129–130 ir 133–134 krantinių rekonstrukcija, 131–132 krantinių kapitalinis remontas. Darbų tęstinumas būtinas, atsižvelgiant tiek į mūsų įmonių grupės plėtrą, tiek į pačių krantinių, pastatytų prieš 50 metų, būklę – per laiką jos fiziškai susidėvėjo, kelia saugumo problemų ir nebeatitinka šių dienų verslo poreikių“, – teigia VLG įmonių grupės generalinis direktorius Arnoldas Šileika.
1969 metais statytų krantinių rekonstrukcijos metu atliktų darbų vertė siekia 12 mln. 233 tūkst. Eur su PVM. Rangos darbų sutartis su UAB „Borta“ pasirašyta 2020 m. gruodį.
Krantinių Nr. 135 ir Nr. 136 rekonstrukcija ir kranto sutvirtinimas ties krantine Nr. 135A užbaigia vieną iš laivų remontui skirtos infrastruktūros komplekso Malkų įlankoje rekonstrukcijos etapų. Pastaraisiais metais laivų remonto veiklą vykdančioje įmonės teritorijoje įgyvendintas ne vienas investicinis projektas: Malkų įlanka išgilinta iki 14,5 metro, 2020 metais baigta kasti ir atiduota eksploatuoti nauja dokų duobė, kurioje įkurdintas „Panamax“ dydžio laivus galintis iškelti dokas, rekonstruotos krantinės Nr. 137A–139, prie kurių švartuojami dokai. Vienos dokų duobės grimzlė yra maksimali ir siekia 18 metrų, kitos – 17 metrų, demontuotas pirsas. Sprendimas dėl laivų remontui skirtos infrastruktūros komplekso investicijų įgyvendinimo buvo priimtas 2015 metais.
Pastaraisiais metais VLG įmonių grupė į laivų remontui skirtą suprastruktūrą investavo per 100 mln. Eur – įsigyti du „Panamax“ tipo laivams remontuoti skirti dokai, darbams reikalingi kranai, kita technika ir įranga.
2022 metais įmonė suremontavo daugiau nei 80 laivų, iš kurių – net 30 modernizacijos projektų.
Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos informacija
Vakarų laivų gamyklos (VLG) įmonių grupės nuotrauka