Lietuvos laivybos festivalyje – diskusijos apie tolimesnę vidaus vandenų kelių plėtrą ir infrastruktūros vystymą

0
Lietuvos laivybos festivalyje –  diskusijos apie tolimesnę vidaus vandenų kelių plėtrą ir infrastruktūros vystymą

2024-05-30

Klaipėdos pašonėje, Smiltynėje, penktadienį prasidės konferencija „Vidaus vandens kelių plėtra ir infrastruktūros vystymas. Strategijos kūrimas”, kurioje Susisiekimo ministerija su partneriais ir institucijomis pristatys viziją šalies vidaus vandenų infrastruktūros tobulinimui. Ten pat savaitgalį vyks ir Lietuvos pramoginių laivų paroda „Klaipėda Boat Show”.

„Vidaus vandens kelių infrastruktūros plėtra yra nuoseklus ministerijos ir jai pavaldžių įmonių bendras darbas. Pastebima, kad verslo dėmesys krovinių pervežimui upėmis, vandens turizmo ir pramogų vystymui sparčiai didėja. Tikiuosi, kad bendros diskusijos apie pasiteisinusias praktikas ir ateities vizijas su Lietuvos bei užsienio kolegomis prisidės prie šalies laivybos infrastruktūros gerinimo“, – teigia susisiekimo viceministras Mindaugas Tarnauskas.

Festivalyje apie Lietuvos laivybos, vandens turizmo ir pramogų perspektyvas bus diskutuojama konferencijose ir panelinėse diskusijose, kuriose kartu su viceministru M. Tarnausku dalyvaus Europos Komisijos komisaras Virginijus Sinkevičius, Klaipėdos miesto vicemeras Algirdas Kamarauskas, Vidaus vandens kelių direkcijos (VVKD) generalinis direktorius Vladimiras Vinokurovas, Pramoginės laivybos industrijos asociacijos „LitBOAT“, Tarptautinės laivų parodų organizatorių federacijos atstovai.

Taip pat savaitgalį Smiltynės jachtklube vyks Lietuvos pramoginių laivų paroda „Klaipėda Boat Show”, kurioje bus galima pamatyti net iki 50 įvairių pramoginių laivų.

Vystant šalies vidaus vandenis, pernai pabaigtas modernizuoti Nemuno laivybos kelias tarp Kauno ir Klaipėdos. VVKD duomenimis, Nemunu jau atliktas 21 reisas baržomis ir nugabenta apie 300 jūrinių konteinerių, virš 5 tūkst. tonų metalo gaminių.

Stipriai išaugus poreikiui plukdyti krovinius Nemunu tarp Klaipėdos ir Kauno bei tam trūkstant pajėgumų, VVKD šį mėnesį pristatė pastatytą naują 1800 tonų keliamosios galios baržą, kuri jau yra eksploatuojama. Daugiau nei 75 m ilgio laivas gali talpinti net 90 vnt. dvidešimties pėdų konteinerių. Barža išskirtinai pritaikyta sekliems vidaus vandenims.

Vandens kelių logistiką pasirinkusios įmonės teigia, kad upių transportas padeda optimizuoti krovinių maršrutus ir mažinti bendrą įmonės generuojamą CO2 pėdsaką nei vežant juos automobilių kelių transportu.

Konferencijų tiesiogines transliacijas galėsite stebėti čia: tv3.lt