Kauno pietrytiniam aplinkkeliui ir Vandžiogalos plentui – daugiau kaip 4 mln. eurų Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšų

0
Kauno pietrytiniam aplinkkeliui ir Vandžiogalos plentui – daugiau kaip 4 mln. eurų Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšų

Šiais metais Kauno miesto savivaldybė toliau įgyvendina du valstybei svarbius vietinės reikšmės kelių projektus – tiesiamas Kauno pietrytinis aplinkkelis (Ateities plento tęsinys) ir tęsiama šiaurės vakarinėje miesto dalyje esančio Vandžiogalos plento rekonstrukcija. Šiems darbams, kaip valstybei svarbiam projektui, šiemet skirta daugiau kaip 4 mln. eurų Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP) lėšų.

„Tai labai svarbios transporto arterijos Kaune, besijungiančios su intensyviomis magistralėmis – A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda ir „Via Baltica“. Kauno savivaldybei baigus darbus, bus galima lengviau paskirstyti automobilių srautus, tad susisiekimas čia bus sklandesnis ir greitesnis, bus galima greičiau ir patogiau pasiekti magistralinius kelius“, – sako susisiekimo ministras Marius Skuodis.

Atsižvelgiant į didelę projekto apimtį ir sudėtingumą, Kauno pietrytinis aplinkkelis (nuo Palemono g. iki T. Masiulio g.) tiesiamas 4 etapais, statybos darbai čia prasidėjo 2022 m. kovo mėn.  Pirmosios 1,5 km atkarpos darbai (Ateities plento tęsinyje iki sankryžos abipus tunelio po geležinkeliu Kaunas–Palemonas) jau baigti. Jiems 2022–2023 m.  buvo skirta beveik 6,8 mln. eurų KPPP lėšų.

Šiemet darbai vyksta antroje atkarpoje nuo M. Gimbutienės gatvės. Čia bus įrengti nuotekų, elektros ir  troleibusų tinklai, šviesoforai bei  visos kitos požeminės komunikacijos, įrengti kelio pagrindai ir visi asfalto sluoksniai, jungiamosios gatvės, pėsčiųjų ir dviračių takai, viadukas, atraminė sienutė, atnaujintas  ženklinimas. 2024 m. šiems darbams skirta 2,035 mln. eurų KPPP lėšų.

Baigtas tiesti Kauno pietrytinis aplinkkelis bus apie 11 km ilgio ir sujungs magistralinį kelią A1 Vilnius–Kaunas su „Via Baltica“ trasa Varšuvos kryptimi. Tai bus patogi alternatyva tranzitiniams transporto srautams, šiuo metu važiuojantiems vakarine miesto puse pro prekybos centrą „Mega“ ir IX fortą – naujojo aplinkkelio trasa bus trumpesnė ir atskirta nuo vietinio transporto srautų.

Antrasis KPPP lėšomis finansuojamas Kauno infrastruktūros projektas – Šilainiuose esančio Vandžiogalos plento rekonstrukcija, šiemet šiam projektui skirta 1,98 mln. eurų KPPP lėšų, pernai  – 85 tūkst. eurų. Ši pagrindinė Šilainių seniūnijos gatvė sutampa su krašto keliu Nr. 222 Kaunas–Vandžiogala ir jungiasi su magistraliniu keliu A1. Ja vyksta intensyvus transporto eismas – vidutiniškai daugiau kaip 15,8 tūkst. automobilių per parą.

Numatoma rekonstruoti visą Kauno miesto teritorijoje esančią Vandžiogalos plento atkarpą, kurios ilgis – 1,58 km. Vandžiogalos plento rekonstrukcija prasidėjo pernai, darbai šiuo metu vyksta intensyviai: paklota pagrindinė lietaus kanalizacijos trasa, dabar vykdomi lietaus šulinėlių prijungimo darbai. Įrengta 700 m (visas gatvės ilgis 1567 m) pagrindinės važiuojamosios dalies kelio konstrukcijos pagrindų ir paklotas pirmas asfalto sluoksnis. Šiuo metu  planuojama pradėti pėsčiųjų ir dviračių takų įrengimo darbus.

Rekonstruojant Vandžiogalos plentą, bus atnaujintas apšvietimas, nutiesti pėsčiųjų ir dviračių takai, atnaujinta važiojamoji dalis bei autobusų sustojimo vietos. Darbus čia numatyta užbaigti iki 2025 m. rugsėjo pabaigos.

Šių Kauno miesto gatvių rekonstrukcija yra vieni iš Lietuvos savivaldybėse įgyvendinamų projektų, kuriuos iš skirtingų institucijų sudaryta komisija atrinko kaip valstybei svarbius vietinės reikšmės kelius, finansuotinus šių metų KPPP lėšomis. Šiam projektų sąrašui pritarė Vyriausybė, tvirtindama 2024 m. KPPP sąmatą.

Iš viso finansuojama 11 projektų, įgyvendinamų Alytaus miesto, Biržų rajono, Kauno miesto, Klaipėdos miesto, Kretingos rajono, Panevėžio miesto, Šiaulių miesto, Tauragės rajono, Vilniaus miesto savivaldybėse, jiems bendrai numatyta 16,1 mln. eurų KPPP lėšų.

Kauno miesto savivaldybės nuotrauka.