Trumpų video serijoje pristatome svarbiausius pastarųjų metų Susisiekimo ministerijos nuveiktus darbus. Šią savaitę – apie darbus geležinkelių srityje.
Įsibėgėja naujo europinio geležinkelio „Rail Baltica“ statybos darbai nuo Kauno iki Latvijos sienos: šioje atkarpoje jau statoma geležinkelio sankasa ir inžineriniai statiniai, intensyvėja ilgiausio Baltijos šalyse geležinkelio tilto per Neries upę tiesimas. Kituose ruožuose – Kauno geležinkelio mazge, Kaunas–Lenkijos siena, Kaunas–Vilnius – baigiami rengti specialieji planai.
Pirmą kartą nepriklausomos Lietuvos istorijoje vyksta reguliarūs krovinių vežimo maršrutai į Vakarų Europą. Intermodaliniai kroviniai 4 kartus per savaitę (pirmyn–atgal) gabenami iš Lietuvos į Duisburgą Vokietijoje. Kartu intensyviai stiprinami ryšiai su Lenkija, Ukraina ir kitomis šalimis.
2022 m. gruodį atnaujintas ilgai lauktas keleivinių traukinių maršrutas iš Vilniaus į Varšuvą ir Krokuvą. Šiemet šiuo maršrutu jau keliavo daugiau nei 31 tūkst. keleivių. Tikimasi, kad kitų metų pradžioje taip pat pradės kursuoti keleivinis traukinys tarp Vilniaus ir Rygos.
Įpusėjo vieno didžiausių geležinkelio infrastruktūros modernizavimo projektų Lietuvoje – geležinkelio ruožo Vilnius–Klaipėda, elektrifikavimas. Užbaigus visus suplanuotus darbus, svarbiausia šalies geležinkelio arterija galėsime keliauti dar tvariau ir patogiau.
Lyduvėnų geležinkelio tiltas – ilgiausias (599 m ilgio) ir aukščiausias (42 m aukščio) tokio pobūdžio objektas Lietuvoje – šiemet bus atidarytas lankytojams. Kultūros vertybe laikomo tilto projektas įgyvendinamas kartu su Valstybine saugomų teritorijų tarnyba.