Iš Lietuvos į Rusiją planavusio skristi lėktuvo „Cessna 172“ medžiagą ir surinktą informaciją Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA) perdavė Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybai (FNTT), kuri toliau skrydžio ir orlaivio aplinkybes vertins tarptautinių sankcijų kontekste.
„LTSA, bendradarbiaudama su Danijos civilinės aviacijos administracija, pagal savo kompetenciją surinko oficialią medžiagą ir dokumentus, susijusius su lėktuvo skrydžiais. Dabar oficiali institucijų turima medžiaga ir informacija perduota įgaliojimus turinčiai teisėsaugos institucijai“, – sako LTSA direktoriaus pavaduotojas Justas Rašomavičius.
Kovo 16 d. Danijoje registruotas lėktuvas „Cessna 172“, kurį pilotavo Rusijos pilietybę turintis asmuo, į Palangos oro uostą atskrido iš Švedijos. Pagal Europos Sąjungos (ES) teisės aktus skrydžiui ES viduje nei Švedijos, nei Lietuvos institucijų leidimų nereikia, pakanka pateikti skrydžio planą. Todėl lėktuvas galėjo atskristi į Palangos oro uostą.
Tačiau tik minėtam lėktuvui nusileidus Palangos oro uoste ir Rusijos pilietybę turinčiam pilotui paprašius antžeminio aptarnavimo, paaiškėjo, kad šis planuoja skristi į Rusiją, Pskovą. Esant tokioms aplinkybėms, Lietuvos institucijos nedelsdamos reagavo ir užkirto kelią lėktuvo skrydžiui.
Šiuo metu Palangos oro uoste stovinčiam lėktuvui nebus leista niekur išskristi iš Lietuvos, kol visų skrydžio aplinkybių neįvertins teisėsauga.
ES Reglamentas draudžia suteikti leidimą tūpti, pakilti ar skristi virš ES teritorijos visiems (ir privatiems) Rusijos oro vežėjams, Rusijoje registruotiems orlaiviams, orlaiviams, neregistruotiems Rusijoje bei priklausantiems, užsakytiems ar kitaip kontroliuojamiems Rusijos fizinių ar juridinių asmenų.